VVD fractie Soest/Soesterberg

Van harte welkom op de website van de VVD Soest/ Soesterberg. Met deze site houden we u op de hoogte van onze activiteiten.

De VVD is in Soest goed vertegenwoordigd met 5 zetels in de gemeenteraad en één wethouder in het college. Zo krijgt het liberale gedachtengoed in Soest vorm op alle beleidsterreinen. Herkenbaar aan de VVD in Soest is de inzet voor veiligheid, financiën en ondernemerschap. Daarnaast is er veel aandacht voor thema's die het zo prettig wonen maken in Soest, o.a. goede woningen met oog voor het behoud van de natuur, duurzaamheid, sport, kunst en cultuur.

Liesa van Aalst is voor de VVD wethouder met de volgende portefeuille: Middelen, Sociaal domein,Werk en inkomen, Economie, & Toerisme en recreatie.

In de gemeenteraad worden de 5 zetels opgevuld door Peter van der Torre (fractievoorzitter), Rik van Zutphen, René Corbeij, Fred Heidinga en Jasper van 't Net. Zij worden ondersteund door raadsadviseur Karel van Geet.

In 2022 zijn weer gemeenteraadsverkiezingen en op deze webpagina kunt u al onze plannen lezen voor de komende jaren. Onder "Standpunten" op deze pagina staan onze speerpunten en bij "Info" vindt u ons verkiezingsprogramma.

De VVD wil graag nog meer mensen bij de politiek betrekken. Wij vinden de inwoners van de gemeente Soest belangrijk en horen graag hoe zij over zaken denken. U kunt gerust contact opnemen met de fractieleden als u graag iets onder de aandacht wilt brengen.

Het bestuur van VVD Soest werkt samen met het bestuur van Baarn en Bunschoten onder de naam Lokaal Netwerk VVD Eemdelta BBS. De politiek wordt echter geheel lokaal vorm gegeven.