Het Sociaal Cultureel Centrum Soesterberg komt er nu echt

Op donderdag 20 april heeft de gemeenteraad unaniem ingestemd met de komst van het sociaal-cultureel centrum op de begane grond van het gebouw Den Bergh aan het Den Berghplein. Een ontzettend mooie ontwikkeling waarmee we na een jarenlange zoektocht nu echt een belangrijke verkiezingsbelofte inlossen. En dat in het hart van het dorp.

Met de komst van het centrum, creëren we een plek voor en door het dorp om elkaar te ontmoeten. Met activiteiten voor alle Soesterbergers en natuurlijk een kopje koffie of ander drankje bij die activiteiten. Met onder andere cursussen, koffie-inloop, seniorenmaaltijden, bewegingsactiviteiten, creatief café, historische themabijeenkomsten, muzieklessen, dans- en musicalklassen en de bibliotheek met lees-, werk- en studieplekken. Een plek waar 4 organisaties zorgen voor een basisprogramma en waar de deur open staat voor bewoners om ook zelf iets te organiseren. Het is straks aan de inwoners om van het huis een thuis te maken.

De VVD is zeer verheugd met deze ontwikkeling en is trots op haar wethouder, Liesa van Aalst, welke na een jarenlange zoektocht een prachtige strik om dit politieke dossier kan strikken. De bijeenkomsten voor omwonenden waren zeer prettig en opbouwend. Bij ontwikkelingen als deze zijn natuurlijk altijd zorgen, hoe zal het gaan met de verkeersveiligheid, komt er geluidsoverlast, komen alle doelgroepen aan bod, staat de structuur van de stichting sterk genoeg? Op al deze vragen wist de wethouder overtuigend antwoord te geven. Hierdoor heeft de raad unaniem vertrouwen getoond in deze prachtige ontwikkeling.

De VVD kijkt uit naar de opening in mei.