Wethouder Liesa van Aalst kondigt afscheid aan

Op 22 april j.l. werd de fractie verrast door deze mededeling van onze wethouder Liesa van Aalst in ons fractieoverleg. Na zes jaar van onvermoeibare inzet heeft Liesa besloten om een nieuwe uitdaging aan te gaan als directeur bedrijfsvoering bij de Veiligheidsregio Utrecht (VRU).

Met haar vertrek moeten wij afscheid nemen van een zeer kundig bestuurder die de haar toebedeelde portefeuilles, waaronder Financiën met verve beheerde en beheerste. Liesa was in 2022 onze lijsttrekker, behaalde daarmee samen met de fractie een prachtige uitslag van 5 zetels en was daarbij voor ons hét gezicht van de VVD.

Liesa heeft een indrukwekkende staat van dienst binnen onze partij. Voordat zij als wethouder aantrad, heeft zij vier jaar als raadslid en daarvoor in verschillende functies binnen het lokale bestuur haar sporen verdiend. Met ruim tien jaar toegewijde dienst aan onze partij en gemeente, heeft Liesa een onschatbare bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van Soest, onze partij en fractie. Liesa was toegankelijk voor iedereen, aimabel en vanwege haar kundigheid en toegankelijkheid graag gezien binnen de politiek, organisatie en ons dorp.

We gunnen Liesa deze prachtige kans van harte. De VRU kan zich gelukkig prijzen met de komst van Liesa. Haar deskundigheid en toewijding zullen ongetwijfeld bijdragen aan het versterken van de organisatie. Als fractie zullen we ons gaan beraden over de opvolging van Liesa. We gaan op zoek naar iemand die de belangen van Soest met dezelfde passie en toewijding zal behartigen.

Liesa, namens de gehele VVD fractie, bedanken we je hartelijk voor je tomeloze inzet en toewijding gedurende al die jaren, maar ook voor de prettige samenwerking. We wensen je alle succes en geluk in je nieuwe functie bij de VRU. We zullen je missen.

Lees hier ook de mooie woorden over onze wethouder op de website van de gemeente: https://www.soest.nl/actueel/wethouder-liesa-van-aalst-gaat-zich-inzetten-voor-veiligheidsregio-utrecht