Joost Lobbes nieuwe fractievoorzitter VVD Soest

De raad heeft op 23 mei ingestemd met de voordracht van Anne Sterenberg als wethouder en daarmee opvolger van Liesa van Aalst. Anne was daarvoor fractievoorzitter van de VVD in de gemeenteraad van Soest. Met het vertrek van Anne uit de raad heeft Joost Lobbes de zetel van Anne overgenomen in de raad. Joost is daartoe op 23 mei geïnstalleerd als raadslid.

Op 27 mei heeft de fractie vervolgens unaniem Joost Lobbes gekozen als nieuwe fractievoorzitter van de VVD Soest - Soesterberg. De fractie heeft in Joost een gedreven en kundig opvolger gevonden van Anne Sterenberg. Joost maakt sinds 2022 onderdeel uit van de VVD fractie als fractie assistent en is hierdoor goed thuis in de politieke dossiers en heeft laten zien over politiek talent te beschikken.

Joost groeide op en woont in Soesterberg, studeerde Economie en is in het dagelijks leven als Talent Development Manager werkzaam bij de Rabobank. Joost is ook jarenlang drummer geweest in verschillende bands en is in Soesterberg onder andere organisator geweest van een lokaal poppodium genaamd Soesterberg Live. We hebben er dan ook alle vertrouwen in dat Joost het ritme als fractievoorzitter snel te pakken zal hebben. Hiermee is de cirkel in zowel het college als de fractie weer rond en staat er een mooi team klaar dat zich de komende jaren ook weer met 100% zal blijven inzetten voor onze inwoners.

Hier lees je meer over onze Joost: https://soest.vvd.nl/mensen/12237/joost-lobbes